Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


1 września 2011

Nalewka z czerwonej porzeczki




I kolejny przepis na naleweczkę - tym razem z czerwonej porzeczki :) Ma piękny kolor i jest pyyyyyyszna :) Wielbiciele tego owocu powinni być zadowoleni ;) Polecam :)


Składniki:

czerowna porzeczka (ok litr soku)
1/2 l wody
1/2 kg cukru
1 l spirytusu


Dojrzałe porzeczki rozgnieść tyle aby uzyskać ok 1 l. soku. Sok pozostawić w ciepłym miejscu na noc. Następnego dnia sok wycisnąc na sicie wyłożonym gazą. W 1/2 litra wody rozprowacić cukier i zagtować syrop. Wystudzić. Wlać do soku, wymieszaać, dlać spirytus. Przelać do gąsiorka i odstawić na 2 miesiące dobrze zamknięte. Po tym czasie nalewkę zlać filtrując przez bibułkę filtracyjną. Zlać do butelek. Zakorkować i odstawić na miesiąc :)

Smacznego :)




 

źródło inspiracji: Wielka Księga Nalewek w opracowaniu Jana Rogali

13 komentarzy:

  1. uwielbiam nalewkę porzeczkową, robiłam rok temu

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe zastosowanie czerwonej porzeczki, owocu w swoim jestestwie zdecydowanie zbyt kwaśnego, jak na moje podniebienie. Mam dwa krzaczki, eksperymentowałam już z konfiturami, sokami, kompotami i ciastami, z których, przyznam otwarcie, tylko tarta z czerwoną i czarną porzeczką, przypadła mi do gustu. Czemu więc nie nalewka :)

    Pozdrawiam,
    Weronika

    OdpowiedzUsuń
  3. zrobię w przyszłym roku ...na pewno zrobie:) w tym roku porzeczki jakos szybko z krzaczka znikneły:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepis z książki pt. Wielka księga nalewek. ISBN 978-83-7770-370-0

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie inspirowałam się Wielką Księga Nalewek w opracowaniu Jana Rogali o nieco innym nr ISBN (978-83-7626-353-3):)Ta ksiązka jest bardzo fajna i godna polecenia :) Wiele nalewek z niej robiłam i super wychodzą, a w tej porzeczkowej dodałam "tylko" cukier, pominęłam cynamon i goździki i 2 litry wódki zastąpiłam 1 litrem spirytusu i 1/2 litra wody... Z oryginalnego przepisu poza porzeczami niewiele zostało... ale jeśli to w czymś pomoże to już uzupełniam punkt wyjścia od którego zaczynałam tą nalewkę :)
      Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Dziś nastawiam porzeczki :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziewczyny, jakie stężenie spirytusu? Zaczynam w nalewkach i pomyślałem, że jak wleję 95% to zrobię jedynie mocną wódkę. Pomóżcie nalewkowemu laikowi 8-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Szczelnie zamknięte czy lepiej z korkiem z odpowietrzenien? A 0,7l spirytusu styknie? Czy będzie slabizna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szczelnie zamknięte ;) A z mniejszej ilości spirytusu wyjdzie intensywniejsza w smaku - Może być za słodka ;)

      Usuń
  8. Kolejne pytanie. Czy po tygodniu to normalne ze ma konsystencję kisielu lub rzadkiego budyniu? Wszystkie składniki dalem jak w tym przepisie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc nie miałam takiej sytuacji... Konsystencja taka może wynikać ze zbyt dużej ilości cukru.... Na pewno było tyle ile w przepisie?

      Usuń
    2. Również zrobiłem nalewkę według powyższego przepisu i jej konsystencja wyszła galaretowata, a to dopiero pierwszy dzień po zmieszaniu wszystkich składników. Moje pytanie, w jakim odstępie czasowym należy dodać syrop i alkohol do soku ?

      Usuń
    3. Syrop dodajemy do alkoholu po jego wystudzeniu. Musi wyć zimy. Pozdrawiam

      Usuń