Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


6 marca 2012

Zupa ziemniaczana klasyczna




Nie wiem jak to się stało że do tej pory nie pojawił się na  blogu przepis na moją zupę ziemniaczaną. Najbardziej klasyczna z możliwych :) Tak robi ją moja mama (z małym wyjątkiem obecności kiełbasy ;) i tak też robię ją ja. Prosto i smacznie :) Polecam baaardzo :)


Składniki:
5-6 ziemniaków
1 marchewka
ok 1 l. wywaru z wędzonki (u mnie z boczku i kiełbasy)
kawałeczek boczku
1 mała laska kiełbasy
1 duża cebula
1 liść laurowy
2-3 ziela angielskie
1 przeciśnięty ząbek czosnku
majeranek
sól, pieprz
papryka słodka w proszku
200 ml śmietany


Ziemniaki pokroić w 2 cm kostkę, marchewkę w plastry i wrzucić do wędzonki (może być też bulion). Dodać przeciśnięty czosnek, liść laurowy i ziela angielskie i gotować do miękkości. Cebulę pokroić w drobną kostkę i podsmażyć na odrobinie oliwy. Boczek i kiełbasę pokroić w kostkę i również podsmażyć. Dodać do ugotowanych ziemniaków razem z cebulką. Chwilkę pogotować, doprawić, dodać majeranek. Zaprawić śmietaną. Smacznego :)




22 komentarze:

  1. Piękna klasyczna, prosta zupa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygląda przepysznie, ja przygotowuję zupę ziemniaczaną trochę inaczej według tego przepisu http://przepisybabci.com/zupa-kartoflana-ze-smietana/

      Usuń
  2. Smakowita i naprawde ładnie podana :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda przepysznie! Uwielbiam takie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. zupa przepyszna. Już kilka razy gotowałam z tego przepisu i na pewno zagości na stałe w naszym menu :) a gdzie można dostać takie drewniane miseczki ? zupa nie zmienia w nich smaku ?
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się bardzo że przepis przypadł do gustu :) Miseczka została zakupiona parę lat temu na targach sztuki ludowej w Krakowie :) Smaku zupy nie zmienia ale jadam w niej sporadycznie ;) Głównie służy do robienia zdjęć :) Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  5. właśnie zrobiła tą zupke, jest pyszna! będe ją robić częściej

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo smaczna zrobiłam, dziękuję za przepis

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzisiaj zrobiłem i... przepyszna, chyba kucharzem zostanę ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny przepis już wypróbowany - zupa okazała się klasycznym a zarówno wyśmienitym smakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. duzo ostrej papryki przy temp - 15 stopni dziala cuda ! mniam

    OdpowiedzUsuń
  10. super zupa, biore sie za próbowanie kolejnych :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Szukając pomysłu na jakąś nową fajną zupkę nie przypuszczałam że trafię na taką skarbnicę wiedzy :) Zupka obłędna - prosta, smaczna i sycąca. Pierwszy raz w życiu moja rodzinka była zawiedziona że jest drugie danie - bo każdy chciał dokładkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szalenie mi miło :) Cieszę się bardzo że zupa smakowała :) Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  12. Jakiej śmietany należy użyć?

    OdpowiedzUsuń