Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


12 września 2013

Chleb cukiniowy z orzechami włoskimi



Chleb z orzechami już pojawił kiedyś na blogu tutaj (klik) Dawno go nie robiłam i zatęskniłam za jego smakiem. Dzisiaj proponuję Wam bardzo podobny wypiek z tą jednak różnicą, że z dodatkiem ... cukinii.  Ciasto cukiniowe (klik) już robiłam i było baaardzo w moim guście, więc postanowiłam pójść o krok dalej i zrobić właśnie cukiniowy chleb. Z jej dodatkiem chleb wychodzi mięciuteńki i wilgotny.  Przepis wypatrzyłam w książce "Pieczywo". Jeśli jeszcze nie próbowaliście - polecam Wam baaardzo :)
 

Składniki:
500g mąki typ 850 (lub  450g typ 650+50g otrąb pszennych)
42g drożdży
1 łyżeczka cukru
250ml letniej wody
2 łyżeczki soli
1 jajko
250g cukinii (starta na grubej tarce i odciśnięta)
75g posiekanych orzechów włoskich

ponadto:
3 łyżki mleka do posmarowania
25g  posiekanych orzechów włoskich do posypania


Mąkę przesiać, wkruszyć drożdże, zasypać cukrem i zalać 50 ml letniej wody. Wierzch przysypać mąką z boków i odczekać 10 minut. Po tym czasie dodać sól, jajko i 200ml wody. Dobrze wyrobić. Na koniec dodać cukinię i orzechy wyrabiając jeszcze chwilę. Ciasto odłożyć w naoliwionej misce na 40 minut do wyrośnięcia. Po tym czasie wyłożyć na wyspaną mąką stolnicę, wyrobić krótko i przełożyć do natłuszczonej i wysypanej otrębami podłużnej blaszki (12x30). Wierzch wyrównać i odstawić znów na 40 minut. Po tym czasie posmarować wierzch mlekiem i posypać orzechami włoskimi. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec ok 60 minut do suchego patyczka w temp. 200 stopni. Upieczony chleb postukany od spodu wydaje głuchy dźwięk. Studzić na kratce. Smacznego :)
 

 
 
 

8 komentarzy:

  1. Jestem pod wrażeniem,wspaniały chleb,muszę wypróbować koniecznie,miłego dnia :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda świetnie:) nie jadłam takiego:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny i z pewnością smakuje też doskonale :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo, bardzo mi się podoba! Mam cukinię i jeszcze dziś upiekę taki chlebek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmm...musi być pyszny, pozdrawiam :).

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie ukroiłam piętkę. Jest pyszny tylko nie miałam otrębów więc dałam płatki owsiane. Cukinii na polu jeszcze dużo, więc na pewno przez najbliższy czas pieczywa nie kupię :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja relacja z pieczenia. Zapraszam. http://mamaipomocnicy.blogspot.com/2013/09/chlep-pszenno-owsiany-z-cukinia-i.html

      Usuń