Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


20 stycznia 2014

Schab w sosie śmietanowo-chrzanowym



Straszne zaległości mi się zrobiły na blogu... Postów oczekujących w kolejce do opublikowania przybywa, a czasu na ich napisanie jak na lekarstwo.... Dzisiaj zatem szybciutko.... Na życzenie moich dzieci - mięsko z sosikiem :) Planowane było inaczej - miało być na kanapki dlatego robiłam troszkę nietypowo - najpierw upiekłam w rękawie, a potem po zmianie planów wylądowało w sosie ;) Jeśli decydujemy się od razu na danie obiadowe z powodzeniem można darować sobie pieczenie w piekarniku. Pysznie i baaardzo klasycznie :) Polecam Wam baaardzo :)


Składniki na schab:
ok. 1400g schabu
3/4 łyżeczki czosnku granulowanego
1 łyżka słodkiej papryki
1 łyżka soli
1 łyżka majeranku
1/2 łyżeczki kminku
1 łyżka masła
2-3 łyżki gęsiego smalcu
100ml bulionu

Schab umyć i osuszyć. Obsmażyć na maśle dokładnie z każdej strony. Przyprawy rozetrzeć w moździerzu i natrzeć nimi dokładnie mięso. Odstawić na minimum 1 godzinę. Po tym czasie schab włożyć do rękawa do pieczenia, Na wierzchu posmarować kawałkami gęsiego smalcu. Do rękawa wlać bulion i dobrze zamknąć zaciski. Schab ułożyć w blaszce. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec w temp. 200 stopni ok. 1,5 godz. Wystudzić.


Składniki na sos:
1 litr bulionu drobiowo-wołowego
2 kulki jałowca
2-3 ziela angielskie
2 liście laurowe
250ml śmietany 12-18%
1 łyżeczka chrzanu (może być więcej jeśli lubicie ostrzejsze)
1 łyżka mąki pszennej
sól, pieprz

Upieczony schab pokroić w cienkie plastry. W rondlu zalać je bulionem (lub częściowo wykorzystać sos z rękawa), dodać jałowiec, ziela i liście. Dusić pod przykryciem 15-20 minut*. Po tym czasie wyjąć mięso, dodać chrzan, śmietanę i mąkę. Całość dokładnie zmiksować blenderem. Doprawić i zagotować. Do sosu dodać mięso. Podawać dowolnie. My najbardziej lubimy z puree ziemniaczanym i buraczkami na zimno lub zasmażanymi (klik). Smacznego :)

*Jeśli wcześniej nie mamy pieczonego schabu w rękawie tylko surowy to należy go pokroić w plastry oprószyć solą i obsmażyć z obydwu stron na oleju. Zalać całość wodą tak by mocno przykryła mięso i gotować/dusić do miękkości (dodać przyprawy które wykorzystalibyśmy do nacierania mięsa, jednak w mniejszych proporcjach) Gdy będzie już gotowe zrobić sos (bulion wówczas jest niepotrzebny - korzystamy z sosu w którym gotował się schab).





 

6 komentarzy:

  1. Ale mi narobiłaś smaku tym mięskiem w sosie, normalnie aż chyba zmienię plany obiadowe. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. warto do mięska dodać pokrojony por, prawie cały ( poza ciemno-zielonymi twardymi liśćmi) - w krążkach lub półkrążkach. smaczne i ładne, ożywia nieco nudny biały schab w białym sosie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo smaczne danie obiadowe. Lubię, kiedy pachnie i mięsem i sosem... mniam. Pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi sie ten sos! Czasem nachodzi mnie ochota na taki tradycyjny obiad. Nastepnym razem, kiedy mnie najdzie, wprosze sie do ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Koniecznie ten przepis wykorzystam na soboni obiad ,gdzie moi szwedzcy znajomi przychodzą
    http://bit.ly/pakietmedyczny

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam, ale niestety dzień wcześniej. upiekłam schab w rękawie, który mi się rozszczelnił, schab przełożyłam do szklanej zamykanej brytfanki i zrobił się suchy. Gdzie zrobiłam błąd?

    OdpowiedzUsuń