Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


2 lipca 2015

Błyskawiczne gołąbki bez zawijania





Gołąbki to moja wielka miłość...od dzieciństwa. To jedno z tych dań co człowiek je i je i je , a potem dopiero do niego dochodzi że już dawno powinien przestać :) Moja mam nigdy nie robiła gołąbków w klasycznym wydaniu... no może nie nigdy ale w każdym bądź razie baaardzo rzadko w takowej wersji sie pojawiały. Najczęściej były to zapiekanki gołąbkowe w wersji klasycznej (klik) bądź uproszczonej (klik). Ostatnio wprowadziłam do naszego menu również zupę gołąbkową (klik) którą szczerze pokochaliśmy całą rodzinką :). Dzisiaj do tego zestawu pragnę dołączyć kolejny przepis na gołąbki bez zawijania (często nazywane "oszukanymi gołąbkami"). Wypróbujcie, może i Wam posmakują w takiej wersji, a u mnie może jeszcze kiedyś zagoszczą te klasyczne zawijane jak tylko nauczę się pięknie zawijać :) Tymczasem polecam Wam dzisiejszą propozycję :)


Składniki na gołąbki:
120g ryżu
240g kapusty 
500g mięsa mielonego wieprzowo-wołowego
2-3 łyżki bułki tartej
sól, pieprz
olej do smażenia

Składniki na sos:
500ml rosołu lub bulionu drobiowego
500g przecieru pomidorowego (takiego w kartoniku)
250ml śmietany 12%
pieprz młotkowany z kolendrą do smaku
1/3 łyżeczki soli
2 łyżeczki cukru
1/2 łyżeczki czosnku niedźwiedziego
1 mała cebula
1 łyżeczka mąki pszennej
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
1/2 łyżeczki przyprawy warzywnej (klik)



Kapustę posiekać, wrzucić do garnka razem z ryżem.
Zalać wrzątkiem i odstawić na 10 minut. Po tym czasie dokładnie odcedzić. Dodać mięso mielone, bułkę tartą i doprawić solą i pieprzem.
Uformować 10 kotlecików i obsmażyć je z dwóch stron na mocno rozgrzanym oleju.

Wszystkie składniki sosu bardzo dokładnie zmiksować. W rondlu ułożyć podsmażone kotleciki. Całość zalać sosem i gotować na średnim ogniu ok 40-45minut. Po tym czasie podawać posypane pietruszka lub czosnkiem niedźwiedzim. Smacznego :)


 

 


13 komentarzy:

  1. Aż się głodna zrobiłam. Przepis zapisuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie gołąbki ale mi smaka narobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie gołąbki ale mi smaka narobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jutro sie zabieram za golabki ,bardzo je lubie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Należy dodać śmietany kwaśnej czy słodkiej śmietanki?

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapomniałaś chyba o cebuli. Bez niej nie wyobrażam sobie tej potrawy! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale ryż surowy zalac wrzatkiem z kapustą?

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam wrażenie, ze nie robilas tych gołabkow! Brak cebuli, ten surowy ryz no i nie probimujcie robic tego bez jajek, ktorych tez brak w przepisie!!!!

    OdpowiedzUsuń